my secret anime life

Alla inlägg under november 2011

Av shin-chan - 5 november 2011 18:12

Anime Animated Gif

Pinsamt, pinsammare, pinsammast (del 2)

Är du redo? Här kommer veckans pinsamheter!

Dirigenten
Hej, jag är en tjej på 13 år. I sjätte klass upplevde jag det pinsammaste jag någonsin har varit med om! Min klass hade besök av en dirigent som skulle lära oss att dirigera trummor. När det var min tur gick jag fram och började dirigera, men när jag lyfte staven högt började killarna plötsligt att le. Jag trodde de tyckte jag såg rolig ut, så jag fortsatte. Efter en liten stund satt killarna och gapskrattade men jag förstod inte vad som var så roligt förrän min kompis vinkade över mig till min plats. Hon berättade att när jag viftat runt med armen hade jag dragit av byxknappen. Jag blev så generad att jag rusade ut och stängde in mig på tjejtoan.
Nästa skoldag kom killen jag gillade fram till mig och sa "fina trosor med kycklingar på" och skrattade.
Hälsningar, en som aldrig tänker ha på sig för trånga byxor igen


En galen åktur genom butiken
Detta hände på en butik för inte så länge sedan för mig och en kompis. Vi hittade en sån där gul lekbilskundvagn som är till för barn och därför var alldeles för liten för oss. Jag klämde mig in i den. Kanske halva jag stack ut och mitt huvud var riktigt inklämt. Vi körde runt som två galningar i full fart. Min vän hade skrattkramper (det hade egentligen jag också) så vi bytte plats. Hon satte sig inne i bilen och jag höll så hårt om ratten att jag fick ont i händerna. Jag började springa som en galning, jag sprang i full fart med kundvagnsbilen framför mig.


Många stirrade på oss, men det märkte vi inte. Vi skrattade så att allt (människor och matvaror) bara var föremål som var i vägen. Vagnen tog små skarpa svängar runt hörnen på de proppfulla hyllorna. Plötsligt halkade vagnen i fel riktning mot en dam, så jag svängde snabbt till höger av en ren reflex och vi körde rakt in i ett torn av stora ölflaskor. Det flög krossat glas omkring oss, och ölen sprutade, men vagnen stoppade inte förrän vi krockat rakt in i frysdisken. Nu märkte vi verkligen att folk stirrade, på oss, och på ölhaven på golvet. Expediten bakom köksdisken stod med en kniv i handen och himlade med ögonen. (det såg såååå roligt ut)

Vi skrattade så vi höll på att dö. Min kompis syster (18) skulle handla öl just då, så vi stormade ut ur affären, tokrodnandes och skrattandes i ett. Det var sååå pinsamt! Varje gång jag ska hem till min kompis försäkrar jag mig om att hennes syster inte är hemm!!!!
Hälsningar en barnslig och piiiiiiiinsam tjej!!!!!!!!!!!!!!!


Vilken historia tyckte du var pinsammast?
KÄLLA!!

Av shin-chan - 5 november 2011 17:47

Vad är det här?

Kore wa nandesuka?

 

Typiska souvenirer:

    

  Uchiwa                              Tsubo                        Sensu                                   Origami

Rund solfjäder                  Vas                               Solfjäder                              Origamipapper

     

Manekineko                           Kokeshi      
                      Kimono                    Huurin

Katt som bjuder                     Trädocka                              Tyg                      Vindspel

in gäster & lycka                                                  
                        

    

Hashi                                        Chawan

Ätpinnar                                     Tekopp

 

 

Finns det något intressant?

Mezurashii mono wa arimasenka?


Vad är specialiteten här?

Koko no meisan wa nandesuka?


Två av de här, tack.

Kore wo hutatsu kudasai.

 

Visste du att?

Förr i tiden användes furoshiki (omslagstyg) för att slå in kläderna när man

tog ett bad eller att torka fötterna efter badet.

 

Källa: Japan - Allt du vill veta

Av shin-chan - 5 november 2011 17:18

    

Av shin-chan - 5 november 2011 17:10

Hej på er!

Idag har jag sammanfattat lite historia, gjort matte, skrivit lite samhällsfrågor och så :)

Sen har jag varit ute med lilla vovven med :D

*har inget att skriva*

JAJA! Snart börjar skolan igen! *äntligen* Då får jag grejjor att skriva! :D

KrAm!

 

Av shin-chan - 3 november 2011 18:44

Shakugan no Shana


Handling:

En dag när Sakai Yuuji, en vanligh high scool student, går hem från skolan händer något besynnerligt. Tiden, människorna och allt runt omkring honom stannar plötsligt och ett monster upp i form av en docka dyker för att sluka deras själar. Just som monstret kallad en "Guze no Tomogara" vänder sig mot Yuuji dyker en flicka upp med brinnande rött hår och flammande ögon, som han kallar Shana. och räddar honom. Shana är en Flame Haze som kämpar mot "Guze no Tomogara" för att upprätthålla balansen i världen. Yuuji får också veta att de människor som dör blir ersatte av flammor och när de blir mindre så minns också alla människor mindre om personerna innan de tillslut försvinner från världen och folks minnen. Yuuji upptäcker också att han redan är död och ersatt med en flamma...


Genre: Drama, romans, komedi, superkrafter och fantasy

 

Serien får:

Episoder 24


Av shin-chan - 3 november 2011 17:48

   
Varför inte prova på att göra en japansk söt kaka eller bakelse? Om du går till en japansk Konfenktyr shop, ser du en rad omsorgsfullt formade och färgade wagashi (japanskt godis och kakor) som ser ut som konstverk. Det är inte lätt att avgöra vad man vill köpa! De japanska barnen älskar dessa söta bakelser lika mycket som godis!  
 
Traditionella japanska kakor är mycket nyttiga, eftersom att deras viktigaste ingredienser är ris socker och bönor. Bönor såsom adzuki och vita bönor, görs till en sås som kallas an. Denna söta sås är den mest traditionella ingrediensen i godis och kakor.
 
Japanska godis och kakor utvecklades tillsammans med te-cermonin, som formaliserades i det sextonde århundradet. De första wagashi sägs ha gjorts på Edoperioden (1603 - 1868)
Det finns många typer av wagashi. Mochigashi (riskakor) (foto 1) Som är gjord av en klibbig typ av ris.
(foto 2) Gjorts från en mindre typ av klibbigt ris och mjöl. Detta är ett populärt mellanmål bland barn.
Nerkiri (foto 3) är en fröjd för synen. De serveras ofta under te-cermonin.
Dorayakin (foto 4) är som en smörgås, med söt sås klistrad på insidan och pannkakor gjorda av mjöl, ägg och några andra ingredienser.

Av shin-chan - 3 november 2011 17:34

Alice och Edward Cullen har varit på besök i Sverige. Eller Ashley Greene och Robert Pattinson som de egentligen heter.

 

Den 16 november har den första delen av Breaking Dawn premiär. Hela världens Twilight-fans fortsätter att följa kärlekshistorien mellan Edward och Bella. Några som tog sig tid att besöka Stockholm inför filmpremiären var stjärnorna Ashley Greene och Robert Pattinson!

Hur känns det att filmerna har blivit så stora?
Ashley: Det är galet. Jag var bara glad att jag hade ett jobb när jag fick rollen. Vi hade ingen aning om att det skulle bli så stort när vi började spela in. I dag kan vi handskas med situation bättre, men det är fortfarande bisarrt.
Robert: Jag hade ingen aning om vad jag skulle syssla med när jag fick rollen. Och jag trodde aldrig att det skulle bli så här stort.

Vilken del av filmen var roligast att spela in?
Robert: När vi spelade in scenerna med bebisen. Jag höll i ett barn som var fullt med fejkat blod. Det var konstigt.

Twilight-fansen har köat i flera timmar för att få biljetter till Fan Eventet. Vad vill ni säga till era fans?
Ashley: Fansen är nog det jag kommer att minnas mest från den här tiden. De är helt fantastiska och bryr sig så mycket om karaktärerna.
Robert: Det är vansinningt att de köar så länge. Och filmen visas ju inte ens i kväll! Det är galet att det har blivit så stort.

Hur tror ni man kommer se på Twilight-sagan om tio år?
Robert: Jag hoppas att den symboliserar en period i många unga människors liv. Och jag hoppas att man tänker tillbaka på Twilight med bra känslor.

Varför skrattar aldrig Edward?
Robert: Han skrattar, men tyst. I den här filmen är han mer avslappnad än innan. Nu har han för första gången ingenting att oroa sig över till en början.

 KÄLLA!!

Right now! (*w*)

Right now i'm watching The Legend of Korra (´ω`★)

(♥w♥)

Ima nanji desuka? What time is it?

Read about me/the blog \(*O*)/


My name is Shin-chan, i write about my life, anime, manga, Japan and kawaii! (*≧▽≦)
mysecretanimelife@live.com
Twitter:@HigurashiShin
Facebook: shin-chan.bloggplatsen.se
Instagram: ShinHigurashi

Musiiic

asa means morning in japanese

Here, you find (^o^)y

Konnichiwa means hi in japanese

Question me! (^^)//

158 besvarade frågor

arigatō means thankyou in japanese

VOTE ($v$)

Can you understand when the blog is in english and not swedish?
 Yes
 No

Genki desu means good thankyou in japanese

Calendar ^(*-*)^

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Cute slideshow

Sayōnara means bye on japanese

Latest posts (~_^)

Tasukete! means help! in japanese

Abunai! means look out in japanese

Dōzo means please in japanese

Follow the blog (^-^)V

bloglovin

aki means fall in japanese

Search in the blog (*¬*)

hachi means eight in japanese

Archives (=^_^=)

shuu means week in japanese

Links w(^o^)W

kanojo means she in japanese

RSS ('O')

haha means mother in japanese

Visitor statistics (o_o)

sueeden means sweden in japanese

Byee!!


Skapa flashcards