my secret anime life

Alla inlägg den 16 oktober 2011

Av shin-chan - 16 oktober 2011 21:12

 

Du hittar dom här!

Av shin-chan - 16 oktober 2011 21:08

Persona 4 The Animation


Handling:

Yuu Narukami flyttar till staden Inaba till sin farbrors hus på grund av att hans föräldrar arbetar utomlands. Han börjar i en ny skola där han får möta nya vänner. Samtidigt går det ett rykte om en kanal på TV som endast visas vid midnatt och som kallas Mayonaka TV. Där sägs det att man kan se sin ''andra halva'' om man stirrar på tv-skärmen. Konstigt nog så inträffar samtidigt mystiska mord under dimma efter häftiga regn. Yuu och hans nya vänner Yosuke och Chie diskuterar det nyliga mordet, som de hade bevittnat dagen innan i Mayonaka TV. Yuu inser senare att under midnatt när kanalen är på så finns det samtidigt en annan värld inom TV:n. Efter att ha upptäckt det här, bestämmer de sig att utforska TV:ns värld och de mystiska mord som sker.


Genre: Skolmiljö och övernaturligt

  Serien får:

Sidor som du kan kolla/läsa animen på:

http://www.youtube.com/

http://www.animefreak.tv/

www.eatmanga.com

Av shin-chan - 16 oktober 2011 21:03

(Pressfoto)

Ulrik Munther svarar!

För några veckor sedan träffade vi Ulrik Munther, och vi ställde honom 10 frågor från Julia-läsarna. Här kommer hans svar!

Det har gått två år sedan Ulrik Munther vann MGP jr Nordic med låten ”En vanlig dag”. Nu är hans album, som också heter Ulrik Munther, till försäljning i hela Norden.


Vad inspirerade dig till att skriva ”En vanlig dag”?
– Jag hade faktiskt skrivit den innan jag deltog i MGP jr. Jag tänkte nog att jag bara ville ha något att skriva om. Det var pappa som sa att jag skulle skicka in den, och det gjorde jag.


Hur kändes det att vinna MGP Nordic?
– Det kändes bra, såklart. Helcoolt!

 

Vilken sorts musik lyssnar du helt på själv?
– Det är ganska blandat. Just nu är det mycket Paolo Nutini. Och lite Coldplay, The Cardigans… Det finns mycket bra.


Vem är din idol?
– Jag har inte någon speciell idol, jag har aldrig varit en sådan som beundrar någon annan allt för mycket. Jag kan se bra sidor hos de flesta, och inspireras lite av alla. Det finns väldigt många duktiga artister.


Blir du nervös när du ska upp på scenen?
– Absolut. Eller, det kommer lite i taget. Lite nervös är man alltid, och sedan beror det mest på hur bra jag kan det jag ska spela. Men jag är alltid lite nervös.


Vad har varit den största upplevelsen i karriären än så länge? – Att släppa album. Mitt första verk, liksom. Det är stort, och galet coolt.


Vad är din största dröm?
– Jag vet inte. Jag är ingen stor drömmare. Men det är väl att det ska gå bra för mig. Att jag ska kunna försörja mig själv, helst med min musik, ha bra vänner och må bra.


När fick du din första kyss?
– Kommer inte helt ihåg. Kanske när jag var tolv, eller elva...


Har du flickvän?
– Nej, det har jag inte. Jag letar egentligen inte efter en heller, men man ska ju aldrig säga aldrig.


Vilken sorts tjejer gillar du?
– Jag har inga direkta krav på vad jag gillar. Man kan ju tro att man letar efter någon alldeles särskild, men så faller man plötsligt för den raka motsatsen. Träffar man den rätta personen, så spelar sådant inte någon roll.


OBS! Bara så att det inte blir några missförstånd, denna artikel är inte skriven av mig! Se källa nedan :))

KÄLLA!!

Av shin-chan - 16 oktober 2011 20:50

Tåg och tunnelbana, densha to chikatetsu


Två biljetter till Kyoto, tack

kyooto made nimai kudasai


Till 10-tåget, tack

juuji no shinkansen de onegai shimasu


Reserverade platser, tack

zaseki shitei de onegai shimasu


Vilken plattform ska jag gå till?

nanbansen ni ikeba iidesuka

Shinkansentåg

Shinkansen binder ihop de största städerna i Japan. Maxhastigheten är 270 kilometer i timmen och tågen går nästan alltid i tid.

Ord om tåg


oreserverad plats

jiyuuseki


reserverad plats

shiteiseki


förstaklass

guriinsha


pendeltåg

hutsuu ressha


limited express

tokkyuu


expresståg

kyuukoo


semi-express

junkyuu


lunchbox

ekiben


enkelbiljett

katamichi kippu


tur- och returbiljett

oohuku kippu


japans järnvägar

jeeaaru

I högtalarna får du all information om tågen du behöver. Du kommer aldrig att åka vilse, om du kan japanska!

Visste du att?

Vet du varför japaner så ofta sover på tågen? Antingen sover de lite eller mediterar med slutna ögon. De vet att tågen är säkra och känner på sig när det är dags att kliva av.


Källa: Boken Japan - Allt du vill veta av: Kuwabara Koji

Av shin-chan - 16 oktober 2011 20:36

  Kurosaki Ichigo from Bleach

Av shin-chan - 16 oktober 2011 20:29

Hej på er alla!

Har nyss ätit lite kvällsmat! :3

Idag har jag städat mitt rum! Pluggat och, tja, det var det x)

Måste se till att träna snart!! Har inte haft tid eller ork haha! :)

I morgon är det skola! <3 ROLIGT, ROLIGT :D

Right now! (*w*)

Right now i'm watching The Legend of Korra (´ω`★)

(♥w♥)

Ima nanji desuka? What time is it?

Read about me/the blog \(*O*)/


My name is Shin-chan, i write about my life, anime, manga, Japan and kawaii! (*≧▽≦)
mysecretanimelife@live.com
Twitter:@HigurashiShin
Facebook: shin-chan.bloggplatsen.se
Instagram: ShinHigurashi

Musiiic

asa means morning in japanese

Here, you find (^o^)y

Konnichiwa means hi in japanese

Question me! (^^)//

158 besvarade frågor

arigatō means thankyou in japanese

VOTE ($v$)

Can you understand when the blog is in english and not swedish?
 Yes
 No

Genki desu means good thankyou in japanese

Calendar ^(*-*)^

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Cute slideshow

Sayōnara means bye on japanese

Latest posts (~_^)

Tasukete! means help! in japanese

Abunai! means look out in japanese

Dōzo means please in japanese

Follow the blog (^-^)V

bloglovin

aki means fall in japanese

Search in the blog (*¬*)

hachi means eight in japanese

Archives (=^_^=)

shuu means week in japanese

Links w(^o^)W

kanojo means she in japanese

RSS ('O')

haha means mother in japanese

Visitor statistics (o_o)

sueeden means sweden in japanese

Byee!!


Skapa flashcards