my secret anime life

Alla inlägg under augusti 2011

Av shin-chan - 23 augusti 2011 09:51

Jag vill också ha söta katt-öron!! <(^w^)>

  

GLÖM INTE UTLTTNINGEN AV

SPOTIFY INVITES!

Av shin-chan - 23 augusti 2011 09:30

Hej på er! :D

Fast de flesta är nog i skolan X3 Jag ska bara dit i en kvart typ, vid halv 3 för att snacka lite ^w^`

Men i morgon följer vi schemat!

Om man jämför vårat schema med 9:ornas imin gamla skola, så har VI BÄTTRE! XD

Konstigt va?


Aja, idag ska jag till skoln, köpa pärm, till bibblan och sedan till friskis! :D

GLÖM INTE UTLOTTNINGEN
AV SPOTIFY INVITES!

 

Av shin-chan - 21 augusti 2011 21:42

Söt liten virkad kanin! ^w^

GLÖM INTE UTLOTTNINGEN AV

SPOTIFY INVITES!

Av shin-chan - 21 augusti 2011 21:31

  Nu intervjuar vi Nana Osaki! Detta blir coolt :D

5 Snabba med Nana! ;D

 

1: Shin-chan: Hej Nana! Jag har hört att du tänker luta röka, någon anledning till det? Inte för att detär dåligt! Kämpa på! *XD*

Nana: *skrattar* Jag kan inte bli någon värst bra sångerska om min röst blir hes som en knisslande dörr! *dricker tee ur sin mugg med jordgubar på*


2: Shin-chan: *Prcis! :D* Jag har hört att du inte fick bära flickiga kläder för din mormor, är det sant?

Nana: Japp! *ler av ett minne* Hon trodde att det skulle ''frästa män'' *skrattar!*


3: Shin-chan: *haha! :)* Vad heter ditt band?

Nana: Black Stones, även känt som BLAST!


4: Shin-chan: *COOLT! ^w^* Vad har du för klädstil?

Nana: *funderar* Typ, rock-punk skulle jag tro!


5: Shin.chan: *COOLING!* Vem är din bästis?

Nana: Det är Hachi *ler* (Hachi heter också Nana igentligen ^w^)


GLÖM INTE UTLOTTNINGEN AV

SPOTIFY INVITES!

Av shin-chan - 21 augusti 2011 21:16

NANA

 

GLÖM INTE UTLOTTNINGEN

AV SPOTIFY INVITES!

 

Handling:

Nana Komatsu har haft problem med alla pojkvänner hon har haft. Nu ska hon flytta till Tokyo och hoppas lämna allt trassel bakom sig. I storstan kan hon kanske finna kärleken?
En annan tjej, Nana Osaki, är självsäker och fast besluten att slå sig till en plats på Tokyos punkscen. Hon tänker bli en superartist, och ingenting får stå i vägen för ambitionerna.
Två helt olika tjejer. Ändå träffas de och blir bästa vänner i en storstadsnatt fylld av partyn, sex, musik och skvaller.


Genre: Dram, romans, shoujo, komedi och musik

  ¨

Serien får:

Sidor som du kan kolla/läsa animen på:

www.youtube.com

www.animefreak.tv

www.eatmanga.com


Av shin-chan - 21 augusti 2011 20:52

Är du en blogg-expert?

Bloggtrenden är het som aldrig förr - är du en  av dem som blivit biten av blogg-bacillen?


1: Har du en egen blogg?

a) jag har en blogg tillsammans med en kompis.

b) Ja, klart jag har!

c) Nej, jag har ingen blogg.

 

2: Hur ofta bloggar du?

a) Jag bloggar flera gånger om dagen!

b) Det varierar lite - några dagar mycket, andra dagar lite.

c) Jag bloggar aldrig.

 

3: Följer du många bloggar?

a) Jag följer inga bloggar.

b) Jag följer några ensaka bloggar.

c) Ja, jag har säkert 20-30 stycken som jag fljer.

 

4: Säger namnet Foki dig något?

a) Jaaa! Älskar henne!

b) Ja, jag vet vem hon är.

c) Vem?

 

5: Gillar du att ta bilder?

a) Ja, men jag tar inte bilder på ALLT jag gör.

b) Nej, jag tar inte så många bilder.

c) Ja, jag har altid kamera med, vart jag än går!

 

6: Kan du redigera bilder?

a) Ja, det är jättekul!

b) Ja, jag använder program på nätet.

c) Nej, jag är inte så bra på det.

 

7: Gillar du att skriva?

a) Ja, det är ganska kul.

b) Ja, jag skriver varje dag. Jag skulle gärna jobba med att skriva i framtiden.

c) Det är rätt kul, men jag gö så mycket annat på min fritid.

 

8: Vet d hur man lägger in ett youtube-klipp på en blogg?

a) Nej, det har jag ingen aning om hur man gör.

b) Ja, det har jag gjort någon gång då och då.

c) Självlart! Det är jättelätt!

 

9: Gillar du att dela med dig om vad som händer i ditt liv?

a) Ja. Det är kul att få kommntarer och respons på det man gör!

b) Nja, det beror lite på... En del kanske.

c) Nej, jag vill helst hålla mitt privatliv för mig själv.

 

10: Sitter du mycket framför datorn?

a) Ja, det blir en del timmar varje dag.

b) Ja, en hel del, men jag MÅSTE inte sitta vid datorn varje dag.

c) Det varierar lite, men jag gillar att sitta famför datorn.

 

11: Kommenterar du ofta andras facebook-status, blogginlägg och liknande?

a) Ibland, om det är något extra kul någon har skrivit.

b) Ja, det är vitigt att vara aktiv på nätet.

c) Nej, jag ser ingen vits med det.

 

12: Tycker du designen är viktig på hemsidor/bloggar?

a) Nej, det viktigaste för mig är det som sår skrivet.

b) Ja, det är ju en del av helhetsupplevelsen.

c) Ja! Det är ju jätteviktigt. Bloggheaders till exempel.

 

13: Hadde du tyckt det var kul att hamna på en blogg-topplista?

a) Jaaa! Det är det som är mitt mål!

b) Jadet hade varit kul, men jag tror inte att det kommer att hända.

c) Nej, absolut inte.

 

Kolla ditt resultat här!

GLÖM INTE UTLOTTNNGEN
AV SPOTIFY INVITES!

Right now! (*w*)

Right now i'm watching The Legend of Korra (´ω`★)

(♥w♥)

Ima nanji desuka? What time is it?

Read about me/the blog \(*O*)/


My name is Shin-chan, i write about my life, anime, manga, Japan and kawaii! (*≧▽≦)
mysecretanimelife@live.com
Twitter:@HigurashiShin
Facebook: shin-chan.bloggplatsen.se
Instagram: ShinHigurashi

Musiiic

asa means morning in japanese

Here, you find (^o^)y

Konnichiwa means hi in japanese

Question me! (^^)//

158 besvarade frågor

arigatō means thankyou in japanese

VOTE ($v$)

Can you understand when the blog is in english and not swedish?
 Yes
 No

Genki desu means good thankyou in japanese

Calendar ^(*-*)^

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Cute slideshow

Sayōnara means bye on japanese

Latest posts (~_^)

Tasukete! means help! in japanese

Abunai! means look out in japanese

Dōzo means please in japanese

Follow the blog (^-^)V

bloglovin

aki means fall in japanese

Search in the blog (*¬*)

hachi means eight in japanese

Archives (=^_^=)

shuu means week in japanese

Links w(^o^)W

kanojo means she in japanese

RSS ('O')

haha means mother in japanese

Visitor statistics (o_o)

sueeden means sweden in japanese

Byee!!


Skapa flashcards