my secret anime life

Alla inlägg under augusti 2011

Av shin-chan - 26 augusti 2011 20:27

True tears


GLÖM INTE UTLOTTNINGEN AV
SPOTIFY INVITES!


Handling:

True Tears handlar om en kille, vars familj fick ta hand om en tjej efter att hennes föräldrar dog i en bilolycka tror jag. Killens mamma vägrar acceptera henne som sin dotter och är inte så snäll mot henne. (Ursäkta att jag inte kommer ihåg några namn) Killen har känslor för tjejen men vågar inte riktigt få någon närmare relation till henne. Samtidigt träffar killen en ny och väldigt udda tjej i skolan. Det visar sig att tjejen som bor hos killen gillar den andra tjejens bror så han och huvudpersonen gör en deal; de ska gå ut med varandras "systrar".
Detta leder till komplikationer och jag kan inte säga för mycket för då spoilar jag och då blir det inte alls samma sak att se animen sen :P

Det är en väldigt vacker kärlekshistoria och den har lite dolda budskap så den får en att tänka. Musiken passar väldigt bra och det är såååå fina miljöer och bakgrunder. Älskar hur den är ritad!
Man hänger lätt med i storyn också och den är inte alls så förutsägbar som de flesta animes brukar vara.


Genre: Romans

Serien får:

Sidor som du kan kolla/läsa animen på:

www.youtube.com

www.animefreak.tv

www.eatmanga.com

Av shin-chan - 26 augusti 2011 20:14

Pinsamt, pinsammare, pinsammast! (del 1) Gjort något pinsamt?(Stock.xchng)

Pinsamt, pinsammare, pinsammast!

Här delar vi några av de pinsamheter som inte fått plats i Julia-tidningen, men det gör dem inte mindre pinsamma! Spana in pinsamheter om fisar, pojkar, och en massa annat!

Spana in de här pinsamma historierna inskickade av er Julia-läsare!

Turkisk herrtoa
Förra sommaren var jag i Turkiet med mamma, pappa, min storebror och storasyster. Jag skulle gå på toaletten, men mamma solade sig så jag gick ensam. Där fanns två dörrar att välja på, och självklart visste jag inte de turkiska orden för damtoalett och herrtoalett, så jag gick bara på en och hoppades att det var flicktoan. Jag såg ingen, så jag öppnade dörren, men när den gled upp såg jag en man där inne som var spritt språngande naken! Han hade tydligen inte låst dörren, och i det ögonblicket lade jag också märke till att det saknades toalett där inne: där var bara ett enkelt hål i golvet. Jag sa "Sorry! I'm sorry!", och han bara "Oh...". Så jag sprang tillbaka så fort jag kunde. Jag berättade inte för mamma, utan sa att jag inte skulle gå på toa trots allt. Det är något av det pinsammaste som hänt mig någonsin. Han var helnäck, oootroligt! :O
- En som ska lära sig ordet för tjejtoa på alla språk
 

Genomblöt klant
En dag i skolan var det ganska blött och kallt utomhus, och på rasten öste regnet ner! Jag och några kompisar gick förbi sjuornas byggnad för vi skulle till dodgeballbanan. Så plötsligt halkade jag i en djup vattenpöl. Hela jag blev genomblöt! Självklart var det precis utanför sjuornas klassrum, och alla skrattade som om de aldrig skrattat förr! PINSAMT! 
- Hälsningar, en klant


Nysfis
Det hände när jag gick i fjärde klass. Vi hade prov och det var knäpptyst. Plötsligt nös jag så det dånade. Men det var inte bara det, samtidigt som jag nös, råkade jag fisa! Det var så pinsamt! Jag såg att ingen tittade upp, så jag hoppades att ingen lagt märke till det. Men plötsligt vände sig en av mina klasskompisar om och sa: "Wow, det var en riktig fis det!" Jag vände mig om för att inte verka misstänkt. "Ja, det var en fis det!" sa jag, kanske lite för högt. Så märkte jag att läraren höll för näsan, nej, alla höll för näsan! Så jag sa att jag måste gå på toa, men det var en lååång kö och det gick nästan 20 minuter innan jag kunde återvända till klassrummet. När jag kom in genom dörren tittade alla på mig, och på min plats låg en lapp där det stod: "Vilken tid det tog! Satt fjärten fast eller? Hälsningar, Oliver!" SÅ pinigt!! 
- Fjärtgurl

 

Snorkladd
Jag och klassen skulle på samling i gympasalen. När jag skulle ta av mig skorna kände jag att jag behövde nysa, så jag nös och en riktig snorklump träffade den sötaste killen i klassens tröja. Som tur var märkte han inget...
- Hälsningar en som fortfarande inte berättat

 

Röd bak
För en månad sedan skulle klassen ha sån samling på skolan där vi skulle sjunga, och alla skulle ha vit tröja eller vita byxor. Jag valde vita byxor, och jag gick runt med dem hela dagen tills jag hörde en kille som jag gillar jättemycket säga: "Varför är du röd i gumpen?" Så kikade jag över axeln, och jag var verkligen helt röd om rumpan, jag hade fått mens. Sjuuukt pinsamt!
- Aldrig mer vita byxor

  

Vilken historia tycker du är pinsammast?

KÄLLA!!

Av shin-chan - 26 augusti 2011 20:09

Kamikaze Kiyoshi Ogawa

Kamikaze (神風, Kamikaze), bokstavligt "gudomlig vind", är en västerländsk benämning på de självmordsattacker som utfördes av japanska arméflyget och den Kejserliga japanska flottans marinflyg mot de allierades fartyg i Stilla havet under slutskedet av andra världskriget. Kamikazepiloternas uppdrag gick ut på att avsiktligt kollidera sina flygplan, i regel fullastade med bomber, torpeder och bränsle, in i de allierades skepp.

Kamikaze syftar ursprungligen på en tropisk storm som år 1281 skingrade Kublai Khan's flotta som hotade landet under de mongoliska invasionerna av Japan. Namnet som gavs åt orkanen användes under andra världskriget om en kampanj självmordsattacker mot de allierades skepp utförda av japanska piloter. Ordet har i engelska och svenska kommit att användas om självmordsattacker i allmänhet vilket inte överensstämmer med ordets ursprungliga betydelse.

Hösten 2006 utgav den japanska tidningen Yomiuri Shimbun en bok om Japans roll under andra världskriget, Kensho Senso Sekinin, som tar upp Japans ansvar för kriget. Här granskas även kamikazeprojektet och studien visar att självmordsflygarna inte alltid var så hjältemodiga kejsardyrkare utan utförde sitt uppdrag enbart för att de blev beordrade till det. Boken ledde till en stormig debatt i Japan. Innan sina uppdrag fick kamikazepiloterna dricka risvin ensamma med kejsaren så att denne kunde uttrycka sin respekt för piloternas uppdrag.
KÄLLA!!

GLÖM INTE UTLOTTNINGEN AV SPOTIFY INVITES!

 
 
 
Av shin-chan - 26 augusti 2011 18:52

Hej på er!


Idag hade vi biologi, som var superskojjigt! Vi har en lärare som kommer från Texas, han tog med sig en ''skallerorms-ände'' som man fick testa :D As häftigt!

Sen blev det svenska. Läste bok!


På matten gjorde vi en liten diagnos, vissa saker fattade jag, andra saker gissade jag på, och resten fattade jag inte! XD

Fysiken var kronglig att förstå, men tog hem boken och nu fattar jag lite bättre! ^w^

  

GLÖM INTE UTLOTTNINGEN AV SPOTIFY INVITES!

Av shin-chan - 25 augusti 2011 21:12

Erementar Gerad


GLÖM INTE UTLOTTNINGEN AV
SPOTIFY INVITES!


Handling:

Coud van Giruet lever ett spännande liv som luftpirat ända sedan har var liten och blev omhändertagen av Kaptenen ombord på skeppet. En dag lyckas piraterna skjäla Edel Raid, ett vapen i form av en söt flicka, Ren. Ren vill inget hellre än att komma till Eden, en mytomspunnen plats som inget är riktigt säker på om den ens existerar. Coud lovar dock Ren att han ska ta henne dit och på sin resa får dom ofrivilligt sällskap av Arc Ail som jobbar tillsammans med Edel Raid för att skydda dem mot världen. Jagade av andra som vill åt Ren på grund av hennes krafter börjar de deras resa mot Eden.


Genre: Action, äventyr, romans, shounen och fantasy

 

Serien får:

Sidor som du kan kolla/läsa animen på:

www.youtube.com

www.animefreak.tv

www.eatmanga.com


Right now! (*w*)

Right now i'm watching The Legend of Korra (´ω`★)

(♥w♥)

Ima nanji desuka? What time is it?

Read about me/the blog \(*O*)/


My name is Shin-chan, i write about my life, anime, manga, Japan and kawaii! (*≧▽≦)
mysecretanimelife@live.com
Twitter:@HigurashiShin
Facebook: shin-chan.bloggplatsen.se
Instagram: ShinHigurashi

Musiiic

asa means morning in japanese

Here, you find (^o^)y

Konnichiwa means hi in japanese

Question me! (^^)//

158 besvarade frågor

arigatō means thankyou in japanese

VOTE ($v$)

Can you understand when the blog is in english and not swedish?
 Yes
 No

Genki desu means good thankyou in japanese

Calendar ^(*-*)^

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Cute slideshow

Sayōnara means bye on japanese

Latest posts (~_^)

Tasukete! means help! in japanese

Abunai! means look out in japanese

Dōzo means please in japanese

Follow the blog (^-^)V

bloglovin

aki means fall in japanese

Recent years (z_z)

Search in the blog (*¬*)

hachi means eight in japanese

Archives (=^_^=)

shuu means week in japanese

Links w(^o^)W

kanojo means she in japanese

RSS ('O')

haha means mother in japanese

Visitor statistics (o_o)

sueeden means sweden in japanese

Byee!!


Ovido - Quiz & Flashcards